Er was eens... een ensemble'ke voor een lief meisje!

Vandaag maakte ik kennis met Flavie. Misschien kent u haar al een beetje van hier. Ik had het geluk haar van dichtbij te mogen bewonderen. 't Is zo'n cliché, maar een mens is dat echt wel snel vergeten dat zo'n pasgeboren boeleke (ze is vandaag 12 dagen "oud"!) echt wel klein is. Ik kan me niet meer inbeelden dat Pepijn 15 maanden geleden ook zo'n minipruts was...

Een puntgaaf meisje en een beetje tijd tijdens mijn vakantie... Ik kreeg onmiddellijk kriebels om een kleedje te naaien. Ik bladerde door mijn arsenaal aan naaiboekjes en vond: een jurkje en een tricot broekje. In mijn stoffenkast vond ik nog 2 lappen stof die perfect dienst konden doen voor deze uitdaging.

In het weekend tekende ik de patronen over en zocht ik de stoffen uit. Gisterenochtend zetten ik Florian af op zijn zomerkampje en stak ik Pepijn in bed voor een (gelukkig) lange dut. De vermoeidheid van het weekend zat er duidelijk nog in, want hij sliep maar liefst 4u! Dat was exact de tijd die ik nodig had om het geheel in elkaar te boksen.

Hier en daar veranderde ik iets aan de afwerking. Er werd nogal veel tricotbies gebruikt en daar had ik effe geen zin in. Ik skipte dus het biesje aan de armsgaten en aan de mouwrand en werkte daar gewoon af met de tweelingnaald.

Aangezien ik een beetje op de groei wou naaien, maakte ik maat 74 (Ottobre tailleert enorm groot, Pepijn draagt nu nog zijn kruippakje maat 80 en hij is al 15 maanden).

's Avonds was ik even heel stout en trok ik Pepijn het kleedje en broekje aan om te checken of ik goed zat met mijn idee dat een 74 de beste maatkeuze was. (Sorry zoon, dit vergeef je me misschien nooit - en je liet gisteren al duidelijk blijken dat je meisjeskleren maar niks vond!) Het paste maar het was absoluut geen zicht!!!

Aan-foto's van zoonlief nam ik wijselijk niet, maar ziehier het resultaat. Om je een idee te geven van het formaat, legde ik een muntstuk van 2 € op het jurkje. Jaja, maat 74 is toch echt nog wel mini-mini. Maar zoooo schattig!

En mama Eva? Die was tevreden! En Flavie? Die sliep rustig verder en trok er zich niet teveel van aan. Een baby om op te eten!

Patroon: Ottobre 3/2014, nr. 8
Stof: Stoffenmarkt Maastricht
Boordstof: Stoffenspektakel

Patroon: Ottobre 3/2014, nr. 6
Stof: Stoffenmarkt Maastricht
Boordstof: Stoffenspektakel



Reacties

Anoniem zei…
En dat het écht een superschattig ensembleken is!
Dikke merci, Bie, deed me heel veel plezier!!!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes