Charles: de eerste post van 2015!

Aan iedereen nog een fijn en gezellig 2015 gewenst!

M'n blogpauze was helemaal te wijten aan onze skivakantie tijdens de week van Nieuwjaar. Een heerlijke, zorgeloze week waar mama alle huishoudelijke taken eventjes mocht vergeten: volpension, hotel, kindjes in de clubs (eentje al op de latjes - cute!) en mama en papa samen op den berg. Driewerf hoera voor Intersoc!

De dagen voor ons vertrek zat ik helemaal niet stil. (Dat is ook moeilijk hè, met al die familiefeestjes!). Tussendoor zag ik nog de kans om voor Florian de Charles-salopet van Compagnie M te maken. Ik zag het al helemaal voor me: een blitse retro-outfit voor de kerstdagen :o)

Maar.... helaas pindakaas! Hoewel de maattabel perfect klopte met zijn maten, is de salopet toch te klein. Ons meneertje heeft namelijk een schattig kleuterbuikje, en daar werd blijkbaar geen rekening mee gehouden in het patroon. Aangezien ik niet direct een oplossing zag voor dit probleem, ligt het naaisel hier nog te zieltogen in onze bureau aka "rommelkamer".

Ik ga zeker eens mailen met Marte van Compagnie M zodat ze weet dat dit (mogelijk ook bij anderen?) probleem bestaat.

Voor de rest is het een superleuk patroon om te naaien, vooraf veel knipwerk, maar het werk dat daarna komt is "gesneden brood", zoals ze dat zeggen!

En voilà, zo zien jullie dat ook hier niet alles lukt. Het zou straf zijn!

Ahja, de souspull is ook zelfgemaakt - naar een patroon van een longsleeve, waaraan ik een rolkraag naaide in plaats van een halsbies. Properkes!

Patroon: Charles (Compagnie M.)
Blauw ribfluweel en bruine stof: Stoffenspektakel
Knopen: Stoffenspektakel

Stof souspull: Stoffenspektakel




Reacties

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes