Jumpsuit

Dinsdag was het stikdag. In mijn vorig bericht kregen jullie al een eerste preview van wat ik voor mezelf zou naaien.

Het werd een jumpsuit uit een Knip van vorig jaar. Eerst was ik van plan de jumpsuit met de watervalhals te maken uit een recentere Knip, maar ik las op internet al zoveel negatieve ervaringen daarover dat ik sterk begon te twijfelen. Ik hou namelijk niet zo van achteraf aanpassingen moeten doen omdat het stuk voor geen meter past.

Met dit model kon er eigenlijk niet veel misgaan. Ik verlengde het bovendeel met 3 cm en de broekspijpen met 6 cm en nam voor de rest mijn gewone confectiemaat.

Er werd dinsdag veel getetterd, ook wel een beetje genaaid, maar door ons uitstapje naar Waterloo was ik eigenlijk minder ver geraakt dan ik had gehoopt.

Vandaag hielden we een tweede stikdag met z'n tweetjes, de vriendin en ik. Dat ging lekker! Er werd gas gegeven, gestreken, nog meer gas gegeven en het ging goed vooruit.

Mijn jumpsuit is klaar en kijk, wat is dat handig als er een vriendin voorhanden is om foto's te nemen: ik kan meteen stoefen met het resultaat!

De striklintjes kan ik naar binnen omslaan voor op heerlijk warme zomerdagen. Handig!

Model: Knipmode juli 2013, jumpsuit nr. 2
Stof: Stoffe-Tetik Aachen

Reacties

siHgi zei…
mooi!!
staat je goed!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes