Birdy bloes 2.0

Ik volg al geruime tijd de blog van Liesellove (een dame met een hele leuke webwinkel, trouwens!). Onlangs postte zij daar haar versies van de "birdy bloes" die Mama Saartje uitdacht. Tja, en wat er leuk uitziet, dat wordt soms schaamteloos nagemaakt.

Zo ook met deze bloes. Ik wou er wel geen topstofje aan opofferen, dus koos ik voor het lapje van 70 cm dat ik nog over had van mijn jumpsuit. Dat is meteen weer een stofje dat volledig "opgewerkt" is! Hoera!

Ik maakte het patroon iets smaller, 2 cm aan elke zijnaad, om ongeveer op maat 38 uit te komen.

Maar... toen ik het bloesje paste, vond ik het ab-so-luut niet leuk vallen aan de hals. Het zat echt veel te hoog, ik weet niet hoe Mama Saar en Lies dat doen, want zij lijken dat probleem helemaal niet te hebben.

Enfin. In plaats van een snelklaar-projectje, werd het een dagvullend projectje, maar je hoort me niet klagen. Een boothals vind ik wel leuk, en zo haalde ik een oud shirt uit mijn kast dat ik gebruikte om de diepte van de halsuitsnijding vooraan en achteraan te bepalen. Vervolgens tekende ik een lichte kromming tot aan de schouders (zo symmetrisch mogelijk - ahum).

Na wat torn- en lockwerk, zag ik bij het afspelden al dat het niet zou lukken om de halslijn gewoon om te zomen. Ik ging ten rade in mijn doos randjes en biesjes en vond daar: een groen stuk paspel! Yesssss! Dat zou ik eens gaan proberen, want onlangs zag ik op FB iemand die op die manier de retrojurk van Femma had afgewerkt om geen beleg of voering te moeten gebruiken.

Het was een klein beetje prutsen en priegelen omdat mijn schoudernaden niet echt geweldig goed uitkwamen qua naadwaarde, maar goed, ik heb mijn plan getrokken en ik ben best tevreden met het resultaat.

Het "gaapt" een tikkeltje aan de schouders, maar ik denk dat ik er wel mee zal kunnen leven. Allee, dat hoop ik toch!

Patroon: Mama Saartje, aangepaste halslijn
Stof: Stoffe-Tetik Aachen
Paspel: Stoffenspektakel


Reacties

Liesellove zei…
ik heb dat probleem inderdaad niet dus vermoedelijk hebben we gewoon een ander bovenlijf! ik vind het wel leuk geworden (en merci voor het compliment)
lielebeesje zei…
Mooi hoor! Ik probeerde er een watervalhals aan te maken, maar het effect was niet fel genoeg ... later nog eens proberen dus. ;-)

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes