Een flodderbroek voor mezelf

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik ze wel zou maken. Ik heb namelijk altijd principieel iets gehad tegen zogenaamde "wortelbroeken", u weet wel, van die broeken die bovenaan los en onderaan smal zijn. De vorm van een wortel, dus.

Maar de mode verandert... en je wordt deze zomer om de oren geslagen met van die katoenen flodderbroeken in de drukste en kleurrijkste prints.
Knipmode juni 2014, broek nr. 1
Stof: katoen uit Aachen, Stoffe-Tetik

Ik ben dus overstag gegaan. Jawel.

Er waren 2 modelletjes waartussen ik moeste kiezen: broek 1 uit de Knip van juni 2014 of de Sunny Pants uit La Maison Victor. Die uit Knip vond ik een tikkeltje meer hebben vanwege het plat gedeelte aan de tailleband en de plooitjes vooraan.
In Aachen vond ik het gepaste katoentje en tijdens een van de regenbuien op pinkstermaandag begon ik eraan. Leuk en makkelijk om te maken. Gelukkig had ik onderaan 6 cm extra getekend want ik ben gezegend met nogal lange benen. (Voor wie ze nog gaat maken: als je de benen verlengt, zeker niet smaller gaan want dan krijg je je voet er niet meer door!)

Gisteren werkte ik ze dan af, elastiek erin en omgezoomd.

Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds moet wennen aan het opgebolde effect dat dit soort broek teweegbrengt aan de buik, ook al heb ik niks te camoufleren.

Wat denken jullie?

Reacties

Anoniem zei…
Schoon stofje!
Ik wil die van LMV maken eens ik bevallen ben, in de hoop dat postnatale buik daar nog een beetje plaats in heeft ��
Maar ik denk dat ik jou dan als hulplijn ga inschakelen!
Hulplijn zal je vast niet nodig hebben Eva. 't Is papsimpel!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes