Haalde de herfst in huis!

Enkele weken geleden zag ik een leuk interieurideetje op de blog "Een draadje los". Ik wilde net als zij een herfstkrans maken van beukennotenbolsters (wat 'n lang woord!), of hoe noem je dat?!

Gisteren kocht ik een strokrans bij Action en vanochtend ging ik met de zonen richting Hallerbos. De zon brak net door de ochtendnevel, het was een op-en-top-herfstplaatje.

Ieder had zijn zakje mee om met schatten te vullen. Gelukkig is het Hallerbos voornamelijk een beukenbos, om de 2 stappen lagen er dus massa's nootjes. De kinderen raapten mee, maakten een kampje, zochten en vonden kastanjes en zo was iedereen tevreden!

Nadat mijn vondsten op het terras een beetje hadden liggen drogen,  haalde ik mijn lijmpistool boven en ging ik van start.
Eerst de boven en onderrand waar de krans tegen muur of tafel komt, en dan rondomrond verder opvullen. Een heel werkje en ik kreeg er prikkende vingers van. Behoorlijk lijmconsumerend ook want voor de laatste 20 bolstertjes moest ik nieuwe vullingen halen bij de dichtstbijzijnde (teken)winkel (had ik ze maar meegenomen uit de Action gisteren!).

Het resultaat prijkt nu op onze eettafel. En ik maak het vanavond gezellig met een kaarsje erbij!



Reacties

Milou zei…
Leuke krans geworden! Een kleine tip: die lijmdraadjes kan je makkelijk laten verdwijnen door even de föhn erop te zetten.
Lunatiek zei…
Echt super mooi!!
Mimaloki zei…
Toch altijd leuk die zelfgemaakte versieringen! Knap hoor!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes