Kerstfreubels

De cadeautjes zijn uitgedeeld... De blogpost mag gepubliceerd worden!

Ik knutselde voor mijn papa (ja, wij trekken naampjes voor de kerstpakjes) een lekker warm zeteldeken met aan de ene kant katoen, aan de andere kant een zachte fleece en in het midden tussen de 2 stofjes een vrolijke (zelfgemaakte) paspelband.


Voorts trok ik nog onze oudste zoon. Voor hem kocht ik een set houten groenten die hij als een echte kok kan snijden met zijn houten mes. Oma maakte hem een keukenschortje, want hij is altijd zo snel om mij m'n keukenschort te brengen als ik nog maar iets durf doen in de keuken (bijna maniakaal!). Nu heeft hij ook zijn schortje voor in zijn speelgoedkeuken!

Manlief trok mijn naam en gaf me 'n kookboek van Pascale Naessens. Zien er lekkere recepten uit en ga er zeker oets uit koken deze vakantie! Benieuwd of alles zo vlug klaar is als ze beweert in haar boek!

En de 4de persoon is mijn jongste broer. Da's zo iemand die altijd wacht tot de laatste week om zijn wensen door te geven. Ze komen altijd.... maar erg op de valreep. Deze keer had ik gelukkig enkel nog maar een beginnend idee in mijn hoofd. Gelukkig maar, want 10 dagen voor Kerstmis kwam het verlanglijstje hier binnen per mail.
Een theemuts en nog wat andere dingen, strips in 't Frans met rare titels en liederen voor een hoge bariton... Tja, dat kan ik niet vanuit mijn zetel regelen; of toch niet snel genoeg naar mijn zin.
Maar die theemuts: vorig jaar trok ik zijn naam ook en stond die ook al op zijn lijstje. Ik wou er hem toen eigenlijk een maken, maar door tijdsgebrek kocht ik uiteindelijk iets in de winkel.

Dit jaar had ik geen excuus, ik ben thuis, dus komaan! Ik had vorige zomer toevallig een stofje gekocht met een koffiepotten (of theepotten-)print met de bedoeling daar een zomerhemd van te maken voor een van de kinderen. Een rondje meten leerde me dat dat hemd daar nog steeds uit zou moeten geraken, zelfs met een hapje stof weg. Ik vond in mijn schatkist een bijpassend stofje voor de binnenkant, een bijpassende bies (die van de papa zijn deken!) en knipknip, speldspeld, stikstik: klaar in anderhalf uur. The world's coolest (or hottest) tea cosy!


Met dank aan deze dame voor de tuto ;o) (en ik maar zoeken in 't Engels!)

Reacties

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes