Sweater weather & een nieuwtje



Sweater weather. Da's het minste wat je kan zeggen van het herfstweer van vandaag!
Gelukkig zijn de kinderen hier al goed verwend op vestimentair vlak.

Op naaiweekend maakte ik voor beide zonen dezelfde trui. Voor elk een stofje dat ze zelf kozen, want ik hou niet zo van twinning. De mosterd haalde ik deze keer uit Knippie. Ik begin zo stilaan een stevige stapel naaiboekjes te hebben... heerlijk vind ik dat om ze rustig in de zetel te doorbladeren op zoek naar dat ene geschikte modelletje!

Pepijn koos de sterrenstof die ik al een tijdje in mijn stoffenvoorraad liggen had. Tijdens de fotosessie kreeg hij spontaan modellenallures. 😎

Patroon: Knippie 2/2016 sweater nr 17 (mt 110)
Stof: Stoffenmarkt Maastricht (lang geleden)

En zie hoe schattig die kraag is!

Voor Florian naaide ik dezelfde trui, maar dan 3 maten groter. Hij koos een stof met kriebelbeestjes op, waarvan ik helaas nog geen leuke foto heb.
Niet getreurd daarover, want deze namiddag zette ik  de schaar in een prachtig nieuw stofje van See You at Six. Ik ging meteen voor hetzelfde patroon als hierboven, want als 't goed is, is 't toch gewoon goed, nietwaar? Een leuke tijdsbesparing is trouwens altijd meegenomen!

Net geen 2 uur later was de trui klaar, proper afgewerkt dankzij de bijhorende boordstof. Stiekem wil ik er ook wel één voor mezelf uit deze helikoptertjesstof!
In een poging om enkele foto's te nemen na school stak ik hem zijn "Veilig Leren Lezen"-schoolboekje toe. Hierzie vriend, lees uw woordjes maar wat!

Veilig leren lezen...
Stof: See You at Six bij KiwiFabrics
Patroon: Knippie 2/2016 sweater nr 17 (mt 128)

... en ook veilig schuilen als het mocht binnenregenen in huis!


Hoe zalig is het als je naaisels een glimlach kunnen toveren op hun gezicht, he!

Bij beide truien paste ik het patroon aan zodat er aan mouwen en zoom boordstof gezet kon worden. In de originele versie worden deze allemaal met de tweelingnaald afgewerkt. Een goeie oefening in optellen en aftrekken was dat voor mij!

Leuk dat je deze post al tot hier hebt gelezen! Nu verwacht je vast een nieuwtje, he? Nee, ik ben niet zwanger, hoewel ik al een tijdje zat te broeden op een ander ei. Dat ei komt binnen enkele weken uit, want ik ga workshops geven in Halle en Aalst!  Om te beginnen focus ik op workshops met de Silhouette Cameo. De kalender vind je op facebook en op de website. Je kan ook klikken op het tabblad "workshops" hier bovenaan de pagina.
Later komen er nog naaiworkshops bij. Geven jullie nog een duimpje aan mijn nieuwe fb-pagina? 👍 Dank jullie wel! 😍

Reacties

Elke zei…
Dat zien er echt zo'n comfortabele truien uit!
Veel succes met de workshops, het is een beetje ver voor mij, spijtig genoeg, anders was ik zeker al klant!
En dat duimpje voor de Facebookpagina, dat was al in orde ;-)
Amy zei…
O krijg al kippenvel als ik denk hoe goed dat die pullen moeten zitten. De max!
Mamadammeke zei…
Ik zocht idd meteen nr het nieuwtje :p Proficiat! Veel plezier!
Mimaloki zei…
Zo'n workshop zou ik goed kunnen gebruiken. Mijn cameovaardigheden zijn zeer beperkt. Jammer genoeg een beetje ver.
Veel succes met de workshops!
En tof patroon van die truien. Ziet er gezellig uit voor de frissere dagen.
Super mooi Bie! Een wat een kereltjes ❤️
Lunatiek zei…
oh, die zien er super uit! Dat ziet er een heel tof patroontje uit, ik ben fan van de kraag!

Wel grappig, dat petrol stofje gebruikte ik al eens voor Cas, en het andere stofje kocht ik net voor Giel ;)

Hier ook geen twinning, blijkbaar ben ik dan toch niet de enige die dat niet doet :D

Succes met de workshops, ik ben er zeker van dat het een succes zal worden!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes