Krantenbak gepimpt

Maanden geleden kocht ik een leuk houten bakje waar ik een plan mee had. Ik zou er "iets creatiefs" mee doen en daarna deze bak in de plaats zetten van onze oude, halfkapotte krantenmand.

De inspiratie kwam niet, dus het bakje verhuisde van de livingtafel naar mijn bureau. Werd al eens gebruikt als recipiënt om dingen in de auto te vervoeren. Verhuisde opnieuw naar de vloer van de bureau.

Tot de man zei: "Ik kan hier gewoon niet meer passeren, ruim eens op, want dit is niet meer grappig!". Mijn opruimgoesting was ver te zoeken. Ik begon. Mikte een aantal dingen weg of naar hun juiste plaats. Greep het houten bakje vast... en zette me aan de pc voor een rondje Pinterest.

Het opruimen viel stil, maar er kwam wel inspiratie voor in de plaats. Vind ik leuk!

Ik koos een Engelse quote (hoewel het ook een Nederlandstalige had mogen zijn) die ik met vinyl op m'n bakje zou zetten.

Maar eerst: het bakje schilderen. De gessoprimer van de Action stond hier al een hele tijd klaar, ik moest enkel nog op zoek naar het juiste rollertje. Echt waar, dat was dus wat me tegenhield om eerder aan het schilderen te slaan. 😳 De klus was trouwens in 10 minuten geklaard.

Daarna bleek dat ik beter nog blanke vernis had gekocht, want het kistje was naar mijn gevoel te ruw. Gelukkig doe ik al vele jaren aan knutselen, want ik vond ergens bovenin de kast nog een piepklein potje vernis dat ik ooit kocht toen ik ooit de servettechniek uittestte. (Je weet wel, een servet afpellen en die kleven op een bloempotje!)

Tijdens het drogen zette ik me aan de computer en ontwierp de quote. De ene helft van de zin zette ik op één lange zijde, de rest op de andere lange zijde van de bak. Ik gebruikte gouden vinyl en het woord "lovely" schreef ik in een ander lettertype met gouden glittervinyl.

De oude krantenbak werd snel naar het grof vuil verwezen, want ik ben dik content met mijn nieuw exemplaar!

Bakje: Collishop
Verf: Action
Vinyl: Feeërieke


Glittervinyl: Feeërieke

Reacties

Kreanimo zei…
Heel leuk gedaan.
Ik heb ook nog veel creatieve projecten staan waar ik gewoon eens aan moet beginnen....
Lunatiek zei…
amai, da's echt super mooi!
Piepow zei…
Mooi! En ook: hoe herkenbaar!
Unknown zei…
Wat mooi! Domme beginnersvraag hoor maar hoe krijg je die letters erop en gekleurd? Welke techniek is dit en werkt die ook op kleding?

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes