Snelle appelflantaart

Ik hou van snelle recepten. Ingrediƫnten nemen, roeren, bakken, klaar. Zoiets. Vroeger stond er in de verpakking van het bladerdeeg van "Marc Payot" een snel en lekker receptje voor een appeltaart.

Met de verandering bij Colruyt naar 1 huismerk, verdween blijkbaar ook dit receptje uit de binnenkant van de bladerdeegjes... Gelukkig vond ik het nog ergens op het wereldwijde web, want deze taart is zo snel klaar en zo lekker, dat ik ze nooit meer mag vergeten.

Mocht je nog ergens een paar half vergane appels liggen hebben of van die heerlijke boscopen, zet je dan maar recht in je zetel. Dit is een toppertje!

Appelflantaart

NODIG:

  • uitgerold blader- of kruimeldeeg
  • 3 eieren
  • 2,5 dl melk
  • 4 el suiker
  • 3 el gezeefde bloem
  • een 4-tal appels
ZO MAAK JE HET:
  1. Leg het uitgerolde deeg in een ronde taartvorm.
  2. Prik er gaatjes in met een vork en snij het overtollige papier weg zodat het niet aanbrandt in de oven.
  3. Schil de appels en leg ze dakpansgewijs in schijfjes op het bladerdeeg.
  4. Meng eieren, bloem, melk en suiker tot een glad beslag.
  5. Giet dit over de appelschijfjes.
  6. Je kan het geheel nog afwerken met wat kaneel en/of (in rum) gewelde rozijnen.
  7. Zet 40-50 minuten in een oven van 180°.
Wedden dat het moeilijk wordt te wachten tot de taart is afgekoeld?

Smakelijk!

Reacties

Inge zei…
Oh, dat klinkt als 'goed te doen' met de kinderen tijdens de volgende vakantie!
issews zei…
Ik denk dat ik die ook ooit gemaakt heb. Wat een goed idee om vergane receptjes hier te delen!
JoChapeau zei…
Oooo, wat hou ik van eenvoudig en snel !
Jongens toch! zei…
Een lekker idee! Die gaan we eens uittesten!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes