Viva Viktor

In september werd er een klein boeleke geboren bij onze vrienden en dorpsgenoten K & M.

Zoals dat wel vaker gebeurt, was ik nogal laat om op de geboortelijst te gaan kijken. Er was al veel verkocht, maar mijn oog viel op een babydekentje. Omdat ik niet zo goed zag wat voor dekentje het was, contacteerde ik de vriendin. Van het een kwam het ander en zo eindigden we met de deal dat ik zelf een wikkeldekentje zou maken voor baby Viktor. Met enige zin voor overdrijving zei ik dat het "zelfs nog veel mooier zou zijn" dan dat van hun lijst.

Zo ging ik op zoek naar leuke stofjes, niet te jongensachtig (want je weet nooit dat er later nog een meisje bijkomt!) maar toch stoer. Ik baseerde me op de kleuren van het geboortekaartje, dat maakte het kiezen al iets gemakkelijker.

Enkele mailtjes en belletjes met de webshop later, werd het pakketje met stof en fournituren netjes aan huis geleverd.

Vroeger maakte ik voor onze kindjes al eens een wikkeldekentje, maar deze keer wilde ik graag eens dit patroon uitproberen. Een geavanceerde versie, zeg maar.

Ik koos een stofje van Soft Cactus en combineerde het met een okergele katoenfleece. Omdat de 2 stofjes samen naar mijn idee nog iets te dun waren, gebruikte ik nog 2 lagen flanel (van een oud dekbedovertrek) als tussenvoering.

Met een restje katoen bekleedde ik nog een lampje waarop ik in het geel de naam van de baby flockte.

Beide cadeautjes waren heel leuke items om te maken, al sloeg ik wel een kemel in het begin van het werkproces. Een kemel waar ik me toch heel eventjes moest over zetten...

Ach, die Viktor zal er vast z'n slaap niet voor laten. Welkom kleine vent! We wensen je vele zoete dromen in je zachte dekentje!

Stof en fournituren: Den Depot



Stof: Den Depot
Biais: Veritas
Lampje: Ikea
Flockfolie: De Banier

Reacties

Mooi ! Ik gebruikte dit patroon ook al twee keer, maar nog nooit met tussenvoering :-) Leuk labeltje !
MaZella zei…
Machtig ferm gerief. Heel mooi. Dít wordt Heel vaak gebruikt.
Unknown zei…
Dit gaat goed van pas komen om Viktor warm te houden. Warm houden in stijl noemen ze dat. :-)
Zo mooi, en helemaal àf met dat lampenkapje erbij! Viktor is een gelukzak :-)
Lunatiek zei…
Heel mooi!! En uniek natuurlijk :)
Unknown zei…
Prachtig setje!
Inge zei…
Mooi zeg!
Unknown zei…
Super mooi gedaan!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes