Een Afrikaans getint jongenshemd

Stof: recht uit Oeganda
Patroon: Ottobre 3/2012 "Happy Madras"
Een klein jaar geleden kreeg ik een stoer lapje stof van vriendin E. Het was een cadeautje voor de derde verjaardag van Florian, helemaal uit Oeganda. De instructie van E. luidde: "Het hemdje moet ge wel zelf maken".
En of ik er iets mee wou naaien, want de stof is heerlijk glad, nog ietwat stijf, maar dat komt helemaal goed na een paar wasbeurten!

Omdat ik de laatste tijd heel goed bezig was met het verwerken van stoffen die hier al langere tijd liggen, nam ik ook hier de spreekwoordelijke koe bij de hoorns. Het "Oegandastofje" werd alvast een zomerhemd (waar blijft dat warme weer nu toch?) voor Florian.
Ik heb zelfs nog een deftig stuk over dat ik wel eens zal omtoveren tot een short of nog een hemdje in een kleinere maat (al ben ik niet van het principe mijn 2 jongens in dezelfde tenue te hullen - je weet maar nooit).

Het patroon was alweer dat uit een oude Ottobre, want waarom mezelf werk op de hals halen als hier al een maatje 110 klaarligt voor gebruik?

Voor de gelegenheid (en als voornemen voor toekomst) nam ik foto's met mijn uitgebreid reflexmachien, want al dat telefoongefotografeer is eigenlijk niet ok voor iemand die 2 jaar fotografieles volgde. Zie je het verschil?




Reacties

Dietemiet zei…
Waaaw! Ik vind vooral de kleur van de kamsnaps heel geslaagd. Daar werd precies goed over nagedacht! ;-)
Ja, echt wel, ik hield er bijna een referendum over!
Woohoo zei…
Leuk Afrikaans hemdje :D
Nu nog eens gaan showen in Afrika, he! (Ik zou wel willen!)

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes