De naaimachine werd weer bovengehaald

Het weer was er nog niet naar - deze week vertoefden wij grotendeels in de mist - maar ik MOEST eraan beginnen. De volgende vakantie is de paasvakantie en dan is het al april... Als het 25 graden is (je weet maar nooit!) heb ik meestal géén zin meer om te zitten naaien.

Ik liep nog met plannen in m'n hoofd om voor Florian een sweater te maken uit een stevigere stof dan gewone tricot. Zo een die je dan kan aantrekken over een deftig hemdje of iets dergelijks. Veel had ik hier niet meer liggen, maar ik vond toch dat ik iets uit mijn stoffenvoorraad moest gebruiken.

Daarom koos ik voor een rode nicky velours (die ik bijna 2 jaar geleden kocht). In combinatie met een stukje fel turquoise (ook 2 jaar geleden gekocht aan hetzelfde stoffenkraam) zag ik in deze stofjes wel een leuke leather sweater.

Ik bereidde alles voor in een teken- & knipfase (dat is wel doenbaar met kindjes in de buurt).
Als bij wonder vroeg oma toen plots of Florian donderdag mocht komen spelen, samen met zijn 2 nichtjes. Net op de dag dat Pepijn sowieso naar de opvang ging! Super! De naaidag lag plots naar me te lonken.
Bandwerk leek me dan wel een goed idee, dus nam ik nog een t-shirtpatroon over in maat 110. (Ja, amai, dat begint al groter te worden, he!)

En zo gebeurde het dat ik 3 dingen afwerkte in 1 dag. De sweater en de trui maakte ik assorti. Ik hou heel erg van de kleurencombinatie turqoise met rood. Sommigen vinden dit misschien te fel aan de ogen, maar ik ben nogal voor blitse kleurtjes en colorblocking. Zeker voor kinderen.

In de namiddag reed ik nog snel naar de lokale stoffenboer om blinde ritsen te kopen. "Snel" was relatief, want het bulkte daar van de carnavalisten die 20 m van dit nodig hadden en nog 10 m van dat... (Carnaval wordt hier gevierd met halfvasten, het weekend van 15 maart dus.) Een voorkruipmanoeuvre aan de kassa met pasmunt maakte dit tijdverlies gelukkig deels goed. Waarvoor ik blinde ritsen nodig had, verneemt u in  mijn volgende post.

Rode nicky en turquoise tricot: Stoffenspektakel
Patroon: Leather Sweater uit La Maison Victor (herfst 2014)

Turqoise tricot: Stoffenspektakel
Rode boordstof: Den Depot
Patroon: Ottobre 3/2012 nr 24 (maat 110)



Reacties

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes