Travel Kitty of het betere autokussen

Zondag waren we uitgenodigd voor de tweede verjaardag van Aurélie. Die werd gepast gevierd in binnenspeeltuin Camelot. Gegarandeerd uren speelplezier voor de kroost en dus wat "babbeltijd" voor de mama's en papa's.

Ik had niet direct inspiratie om een cadeautje te kopen, laat staan tijd om naar de "betere speelgoedwinkel" te gaan. Dus groef ik in mijn geheugen en in mijn patronenarsenaal.

Afgelopen zomer kocht ik voor een symbolische euro een patroon van een autokussen voor kindjes. U kent dat wel, ze vallen in slaap in de auto en hun hoofdje valt helemaal naar voren of opzij, waardoor ze dan weer half wakker worden; ze rechten zich wat en vanaf 't moment dat ze weer in slaap vallen, bungelt hun hoofdje weeral van links naar rechts en van boven naar onder. Zielig om te zien!

Naaicollega Kristine tekende dus zelf een patroontje uit van een zogeheten "Travel Kitty". Ik zou het maken voor onze kinderen, maar dat kwam er eigenlijk nog niet van (prioriteiten stellen enzo...)
Ik kende dit niet, maar het zou dus wel te koop zijn in babywinkels. (Zo merkte iemand zondag toch op, leuk he!)

Ik schafte me een nieuwe zak hobbyvulling aan, vond een leuk katoentje in mijn stoffenkast en beleefde enkele geconcentreerde naai-uurtjes. Geconcentreerd moest ik wel zijn, want het was eigenlijk nogal een prutswerkje, zo met dat gat in het midden. Je kan namelijk niet alles rechte kant op rechte kant stikken, want dan krijg je het niet meer gekeerd. Dat betekende dus: in het rond de naden naar binnen plooien en dan stikken. Zweet! Er zijn leukere karweien op naaigebied!

Iets later dan voorzien zat het kussen dan toch proper in elkaar. En Aurélie slaapt hopelijk vanaf nu heerlijk als mama en papa naar de familie in het verre Limburg rijden!

Stof: Stoffenspektakel
Patroon: Kristine Verheyden
(joliforbaby.blogspot.be)

Reacties

Unknown zei…
Wat leuk!! Dat is echt een superhandig cadeau!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes