Wasbare billendoekjes en wat in de plantenspuit te gieten...

U las eerder al dat ik wasbare billendoekjes fabriceerde voor Pepijn zijn gevoelige billetjes.

Het eerste idee was een beetje tea tree-olie in het water te doen dat ik in de plantenspuit zou gieten.
Dat resulteerde echter in pijnlijk gehuil toen zijn bips een beetje rood waren.

Daarop heb ik de tea tree aan de kant gezet en nu gebruik ik gewoon klaar water. Dat gaat immers even goed!

Vandaag las ik op fb dat je er ook enkele druppels lavendelolie kan aan toevoegen, wat kokosolie en een scheutje wasemulsie voor baby's. Dat valt nog uit te testen, het klinkt alleszins heerlijk fris!
En naar het schijnt is kokosolie een perfecte billenzalf. Misschien dat ik die dan toch eens aanschaf...

De tea tree-olie gebruik ik nu in de emmer waarin de vuilste kakaluiers te week gezet worden. Zo worden de vieze geurtjes een beetje gemaskeerd... Tea tree werkt bovendien antiseptisch.

Ook in het bad van de kindjes doe ik enkele drupjes, hoewel ik moet zeggen dat de geur een beetje vreemd is (lijnolie/boenwas). Als ik eens lavendelolie koop, ga ik de 2 combineren in het badwater, want geef toe: lavendel ruikt toch aantrekkelijker dan lijnolie! ;o)

Reacties

Mamadammeke zei…
Ik heb het gezegd he ;)
Jep! Je had dus gelijk... Gek dat die dame van de kruidotheek dat niet scheen te weten.
:)

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes