Scooters

Dat ik eraan moet voortdoen, want straks leef ik weer meer op mijn werk dan thuis.
Na een 4-daagse van ooronsteking, koorts, snottebellen, gehoest en gejammer, mocht Pepijn vandaag terug naar de kribbe. Mama moest zich bezighouden met Florian want die had vandaag geen school.

Ik haalde het leuke scooterstofje boven en vertelde hem dat ik daaruit een trui voor hem zou maken.
Vervolgens wou hij naar buiten en vond hij dat ik ook buiten moest zijn, maar ik kon hem (gelukkig) overtuigen dat ik echt wel binnen moest blijven om aan zijn trui te werken! *Gnarf*
De kenner onder u ziet meteen dat dit stofje van Lillestoff is en dus niet gratis was, maar ik kon het niet laten...(Kan ik het ooit wel laten, eigenlijk?)
Bij het knippen trachtte ik dan ook zuinig, zéér zuinig te zijn zodat er misschien nog een shirt voor Pepijn of een pyjamabroek uit geraakt. En dat gaat me wellicht nog lukken ook!
Ik nam eerst nog eens proper de maten en vergeleek dat met de tabel. Maat 104 moest het worden, maar ik verlengde het voor- en achterpand met 1 cm omdat ik bang was dat de trui wat kort zou vallen. (Zijn ruglengte was namelijk 1 cm langer dan in de matentabel!)

Twee zaken vond ik niet zo meevallen:
  1. de bovenkant van de kraag moet ge-topstitch-et worden en ik vraag me af hoe je dat proper doet in tricot. Ik maakte de steeklengte vrij kort maar toch blijf je aan de onderkant een soort van lussen zien in de steken. Iemand tips?
  2. Die mouwen zijn met een beleg van 6 cm ofzo. Vooraf dacht ik: "Ow leuk, kan je gewoon zo met de tweelingnaald afwerken". NIET dus! Als de mouwen gesloten zijn, is het dikke shit om met uw tweelingnaald 6 cm in de mouw te zitten frutselen om die zoom af te werken! Ik brak er zelfs een tweelingnaald op (godzijdank had ik er een in reserve liggen!). Volgende keer knip ik dat beleg gewoon los, maak ik het dubbel zo lang en stik ik het dubbelgevouwen aan zoals de zoomboord aan het lijfje!

In de Veritas hadden ze naar goede gewoonte weer totaal geen assortiment touw, dus ging ik maar weer voor gewoon wit. Ook van die "stoppertjes" of hoe noem je dat, die je zo aan het touw doet zodat het touwtje niet wegglipt in de kraag en waarmee je het touw kan aantrekken, hadden ze alleen in het zwart en in transparant (lelijk!). Zo'n stoppertje moet ik dus nog ergens anders op te kop zien te tikken.

Scooterstofje: Fino in Fondo
Patroon: Knippie 1/2014, nr 28
Enfin, 't kind was content, maar hij had geen zin om de trui te showen. Daarom nam ik onbeschaamd enkele foto's terwijl hij op zijn potje zat. Waarvoor mijn welgemeende excuses aan 't adres van mijn zoon!



Reacties

siHgi zei…
dat potje valt niet op op de foto's!!
probeer eens bij Hexagoon, ik heb er vandeweek ook nog knalgeel koord gekocht.
en anders zelf punniken... (ook nog leuk om in de zon te doen!)
Unknown zei…
Dag Bieke,

Zeer knappe trui.
Zou je ons kunnen doorgeven in welke Veritas winkel je de benodigdheden gaat halen? Dan kunnen wij nagaan of het assortiment voldoende wordt aangevuld.

We zullen zeker ook intern de kleuren van de stoppertjes opnemen. Zo kunnen ze bekijken of meerdere kleurtjes inderdaad geen leuke optie is.

Creatieve groetjes van het Veritas team
Ja, in de Veritas van Halle. Onlangs zocht ik ook een gewone witte overhemdsknoop voor een mannenhemd, 10mm. Zit daar niet in assortiment, ik vind dat spijtig, da's nu echt eens een basisartikel...
Je kan de koordjes ook gemakkelijk zelf kleuren met poedertextielverf.
Unknown zei…
Bieke Veritas op Lochristi een vd velen in men buurt heeft stoppertjes in rood, geel en blauw dacht ik, heb in ieder geval een vd kleuren in men handen gehad eergisteren

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes