Chique Chobe

Je herinnert je vast wel nog dat ik enkele maanden geleden een handtas naaide voor een lief vriendinnetje dat 40 werd. En dat ik die tas eigenlijk stiekem ook wel voor mezelf wilde.

Wel, tijdens het naaiweekend in september kwam het ervan! Thuis had ik de oude jeans van manlief aan flarden geknipt zodat het lastige werk niet op weekend moest gebeuren. Op het voorpand experimenteerde ik met de siersteken van mijn naaimachine (Elke lichtte al een tip van de sluier) in een opvallend fluo-oranje. Het mag ook al eens flashy zijn, nietwaar?

Jeans: oude maar niet versleten broek van de man
Leder: gerecyckleerde jas uit de kringwinkel
Fournituren: K-bas, Stoffenspektakel, Action en Veritas

Na afloop van het naaiweekend sleepte het afwerken van de tas enkele weken aan, maar sinds ze klaar is, draag ik ze eigenlijk non-stop. (als ik uit huis ben, welteverstaan! 😁) Ik ben er bovendien al meermaals over aangesproken geweest. #nietdatikwilstoefenhoor

Voor de gelegenheid deed ik alles volgens de regels van de kunst, het handvat incluis. Met een koord van de Action erin, een laagje fleece en een laagje oranje dweil. Een stukje leder errond (nog steeds restjes van dit project) en afgewerkt met een halfuurtje "handnaaien". Het is niet echt mijn gewoonte om tot het authentieke ambacht met naald en draad over te gaan, maar voor 1 keertje haalde ik diep adem en ging ik ervoor.
De lapjes op de zijkant met de D-ringen naaide ik trouwens noodgedwongen ook met de hand omdat mijn naaimachine niet meewilde door de hobbelige onderkant. Voor de zekerheid klopte ik er nog een holniet in.

Het was het allemaal meer dan waard, want het resultaat mag zeker gezien worden.
En jij, krijg je nog geen zin om die oude jeansbroek onderin je kleerkast te lijf te gaan?



Kijk toch hoe perfect dat handvat eruit ziet!



Reacties

Amaai! Erg mooi is je handtas geworden. Met die mooie stitches moet ik het ook eens probeeren.
Beste groetjes. Elke (ellepuls.com)
Elke zei…
Dat is nu toch echt een geweldige tas, hè...
Echt een grote fan hier!
En ik geloof heel goed dat je daar al veel leuke reacties op kreeg, ze is ook zo origineel...
Wauw, mooi gemaakt. Hoera ook voor recykleren!
Flaflinko zei…
Echt een supermooie Chobe bag! Ik ben ereen beetje zeer jaloers op!

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes