Over stofhypes en een nieuw sweatvest

Hypes rond nieuwe stoffen laat ik meestal aan me voorbijgaan. Zo ook met de plantenstof van About Blue. Schoon, echt, wreed schoon, maar uitpuilende stoffenkasten enzo...  Ik probeerde te weerstaan. Maar toen postte mevrouw Emma en Mona op haar facebookpagina een berichtje dat zij, als een van de enigen, nog over een rol van deze en deze About Blue-stof beschikte... en bibi ging toch overstag.

Patroon: Ottobre 3/2017 nr  24"Modern Fit", maat 128
Stof: About Blue Fabrics

Aanvankelijk wilde ik een rechttoe-rechtaan sweater maken voor Florian. Maar het kind draagt zo graag ritsvesten, en dit voorjaar begaf de rits van deze het. Deze moeder had geen zin om de rits los te maken en te vervangen wegens véél te goed vastgestikt. Tijd voor een nieuwe, toch?

Wie me kent, weet dat ik graag speur naar andere patronen. Een ritsvest maak ik eigenlijk per definitie nooit 2 keer met hetzelfde patroon. In een recente Ottobre (3/2017) vond ik mijn gading. Laat ons zeggen dat ik die Ottobre eigenlijk gewoon kocht omdat ik dat sweatvestje zo tof vond. Een modelletje zonder kap, helemaal wat ik zocht. Check!

Het resultaat werd zoals ik het in gedachten had. Frisse kleurtjes en lekker stoer voor mijn morgen afzwaaiende kleuterklasser. Voorzien van een windvanger (zo'n reepje stof achter de rits), een schoon biezeke in de halsrand en al. De zakken liet ik weg omdat ik niet voldoende stof had. Dat kwam mooi uit, want ik had toevallig ook helemaal geen goesting om zakken te naaien. #sorrynotsorry 😁

De zoon is apetrots op zijn nieuwe sweater. En als 't kind blij is, is moeder dat ook. #bigsmile





Reacties

CreativEls zei…
Hij staat mooi met dat groen.
Mooi ... Tja, enkele weken later was er een nieuwe lading stof ter beschikking in de stoffenwinkels en als je echt geduld hebt vind je nog wel een lapje als een of andere naaister haar stoffenvoorraad eens verkoopt :-D
Emma en Mona zei…
Prachtig! Ik ben blij dat ik jou kon overhalen 😁

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes