Cactussenliefde & give-away!

Twee weken geleden kocht ik een nieuwe naaimachine. En goesting dat ik daarvan kreeg! Ik maakte maar liefst 3 stukken in evenveel dagen.

Laten we beginnen met het verslag van eentje.

Toen ik door mijn naaimagazines bladerde, liet ik mijn oog vallen op een model dat ik vorig jaar al in het vizier had. Ik las er destijds over op deze blog en wist: "Die wil ik maken!".

Maar ja, je weet hoe dat gaat. Ideeën met hopen, tijd is vaak een andere kwestie.

Omdat zo'n rolkraagtrui ideaal is voor de zoon die dit jaar voor het eerst een hele dag gaat skiën, plande ik dit naaiprojectje toch snel in.

Uiteraard had ik van geen enkel stofje genoeg in huis om dit kledingstuk te maken. Dan maar naar Stofrenke!

Ik toonde de cactussensweat op de webshop en kreeg een "ja" van het kind. Oef!

De kraag voerde ik met een restje katoenfleece van dit project in het matchende geel. Altijd leuk als je in je restjes nog iets bruikbaars vindt én fleece is extra warm en zacht aan de nek!

In plaats van de voorgeschreven tweelingstiksels, naaide ik boorden aan mouwen en zoom. Ik maakte maat 122, maar de mouwen zijn iets korter dan het patroon aangaf. De zoom maakte ik even lang. Nadat ik er, ahum, eerst te veel afknipte omdat ik dacht dat de trui te lang ging zijn. Tja, dat overkomt iedereen wel eens, zeker?

Uiteraard ging dit alles probleemloos met mijn nieuwe naaivriendin.

Het kind poseerde met de glimlach (die doet dat dus echt graag, hè, modellenbureaus, feel free!!), maar vergat zijn traantje van eerdere huilbui weg te vegen bij de eerste reeks foto's. Kijk zelf maar.

Patroon: Knippie 6/2015 nr 17 (mt 122)
Cactussweat: Stofrenke
Katoenfleece: Den Depot


Om de start van het nieuwe stoffenseizoen te vieren, schenkt Stofrenke aan 1 lezer(es) een waardebon van 10 euro. Wat moet je hiervoor doen?
  • Like mijn fb-pagina en die van Stofrenke
  • Like en deel het bericht van deze post (op mijn fb-pagina te vinden) met je fb-vrienden
  • Zit je niet op fb? Geen nood, vertel dan hieronder welk stofje jouw favoriet is, vermeld je e-mailadres én meld je aan voor de nieuwsbrief van Stofrenke (te vinden onderaan haar homepage).

De winnaar zal bekend gemaakt worden op mijn fb-pagina. Als de winnaar niet op fb zit, stuur ik hem/haar een mail.

De waardebon geldt enkel voor de stoffen, niet voor fournituren en eventuele verzendkosten.
De wedstrijd wordt afgesloten op donderdag 2 maart 2017 om 23u59.
BewarenBewarenBewarenBewaren

Reacties

Sofie zei…
Leuk, Bieke, en wat een model zeg. De trui is heel mooi. Helaas staat mijn naaimachine, die ik in een vlaag heb gekocht al weer veel te lang stil. Ik zal je actie wel delen, maar doe er niet aan mee voor mezelf, maar wel voor mijn lieve collega, die heel graag naait!
Zal je actie ook delen op mijn blog, groetjes Sofie

Populaire posts van deze blog

We haken weer lekker weg...

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes