We haken weer lekker weg...

Het uilenmutsje voor de zoon betekende klaarblijkelijk de aftrap van mijn "haakseizoen".
Ja, handwerk is en blijft verslavend en nu de dagen nogal donker zijn is het gewoon oergezellig om in de zetel te zitten haken. Makkelijker bovengehaald dan een naaimachine en je neemt het bovendien zonder problemen overal mee naartoe!

Op een fb-groep zag ik een geweldige omslagdoek voorbijkomen. De persoon in kwestie postte enkel een teltekening en een (deel van) een uitgeschreven handleiding. Ik dacht eerst dat dit tot niets zou leiden, maar hé, ik onderschatte mezelf, want het lukte gewoonweg van de eerste keer! (Het is eigenlijk niet zo'n moeilijk patroontje, gewoon je hoofd er wat bij houden.)
Een rondje Pinterest leverde dan toch deze link op.
Hieronder plaats ik nog de foto's die ik scoorde via fb... De sjaal is niet zo makkelijk terug te vinden omdat het enige wat ik erover weet, is dat het een "spider"-patroon betreft.
Kijken jullie even mee?





Ik ben 'm aan 't haken met naald 4,5 en de Royal van Zeeman. Zo zag hij er gisterenavond uit. Wat denken jullie? Ook jeukende vingers nu? Ik hoor het graag!




Reacties

Unknown zei…
Hoeveel bollen royal wol heb je gebruikt voor deze omslagdoek.
Mariëlle zei…
Hallo!
Mooie sjaal.
Jammer dat niet gans het patroon beschikbaar is.
Hoe heb je hem dan afgewerkt?
Anoniem zei…
Jammer dat het geschreven patroon niet volledig is.
Ik had liever een mooie foto gepost van de sjaal

Populaire posts van deze blog

Een simpel rokje in tricot - met tutorial

Zelfgemaakte wasbare billendoekjes